Just nu o 2 veckor frammåt….

Det blev en iskall dag på postcykeln igår o fötterna o fingrarna var som is när jag ramlade in på kontoret igen. Sista brevbärardagen för mig på ett tag. Men jag l ä r komma tillbaka, om jag nu inte får ett flashigt jobb serverat på ett silverfat inom 2-3 veckor. Inte särskillt troligt med tanke på att jag inte sökt något jobb de senaste veckorna. Skitdåligt av mig. Men jag orkar inte. Någonstans måste jag draw the line så att säga. Jag har nog ångest över exjobbet redan. Vill inte få ännu mer över massa jobb som jag inte kan få, eller arbetsgivare som inte vill ha mig. Känner att jag kommer få en rejäl portion av det här framöver ändå lixom….
Börjar närma sig flytt oxå, som ni vet. Inte helt enkelt att kombinera med intensivt panik-plugg, vilket det kommer bli nästa vecka med tanke på min usla disciplin över jul o nyårshelgerna. Men jag får jobba dubbelt helt enkelt.

Fast, när man ställer flytt mot exjobb, så är flytt såååå mycket roligare. Vilket gör att plugget återigen kommer bli ett enda långt lidande. Får se vad det här leder till o vad resultatet kan bli. Jag gissar på ett knappt godkänt pluggresultat o en strålande smidig o effektiv flytt. Jag är expert på att fokusera på fel saker.
Januari kommer bli knasig. Jag känner det på mig.

Taggad ,

Kommentera

