Inse sina begränsningar

Okej – nu har jag ett val att göra.
Det handlar om vårterminen -09 o vad jag vill göra med den. Har nu fått preliminära scheman för de kurser jag blivit antagen till och nu inser jag att det kan bli stört omöjligt att läsa dubbelt. Från den 19:e januari till ungefär den 20 februari är det 4 föreläsningar som inte krockar med varandra… resten är på samma dagar o samma tider…. o föreläsningarna är typ varje dag.
Så – Kakan, lilla, jag tror bestämt att det är dags att inse sina begränsningar. Fatta läget. VÄLJA.

Läget är följande:
Social psykologi – Grundläggande perspektiv: 15 hp, alltså typ januari – mars, låter kul o är nåt helt annat mot det jag läst nu. Eller vad sägs om en föreläsning som heter ”Aggressioner, massbeteende och social hjälpsamhet”? I love it! Men, som sagt, den sträcker sig bara över halva terminen.

Företagsekonomi 1: indelade i 4 delkurser över hela terminen, 30 hp. Jag hade ju då trott att ekonomi faktiskt betydde ekonomi. Inte Organisation & Ledarskap o Marknadsföring, som tydligen är de två första kurserna. Sen följer Extern redovisning o Verksamhetsstyrning. Som Infologistiker känner man ju igen de två första…. o kanske hade jag rent av klarat tentorna utan nån jätteansträngning. Men problemet är ju att det är gruppuppgifter o grejer som ska göras. Alltså måste jag nog vara lite engagerad ändå. Men, när jag läser innehållet i kurserna så känns det som om jag typ skulle kunna hänvisa till de kurser jag redan läst o fråga om jag skulle kunna hoppa på den andra halvan av terminen lixom… Hmmmm….
Tål att tänkas på kanske. För det e ju själva ekonomi-biten jag vill åt.

… o grejen e att båda inskrivningarna måste ske idag, för resten av veckan är jag borta. Så om det ska bli något beslut måste det ske snabbt. Och dessutom är båda introduktionerna den 19:e. Suck.

Kommentera

