Det här med återvinning…

Jag har en tanke i huvudet, som jag vill få ut i skrift för att se hur den ser ut… om du fattar.
Jag vill gärna se mig själv som en ganska okomplicerad person när det gäller att umgås med folk, o i det här fallet träffa killar, eftersom jag är singel (Även om det kanske inte verkar så alla dagar i veckan, så vill jag inte vara ensam för alltid). Jag är inte långsint av mig… o jag ger gärna killar en andra chans om jag känner att jag är tillräckligt säker på mig själv o vet vad jag ger mig in på.
Så det händer att jag säger ja till att träffa killar, som tidigare gjort mig arg eller besviken, ex-flammor lixom. Men, oftast är det för att dessa killar, som jag säger ja till, hade någon bra/härlig/spännande egenskap som gör att jag trots allt gillade att umgås med dem, back in the days.

Men, sen… hur fortsättningen blir, är ofta ganska förutsägbart. För oftast så kommer jag ihåg vad som gjorde att det inte blev något mer än dejter förra gången det begav sig. Så frågan är varför jag gör så här – egentligen. Hm. Är det så att jag helt enkelt blir smickrad när någon tar upp kontakten igen? Att jag tycker det är så trevligt att någon vill träffa mig, så att jag av bara farten säger ”-Jamenvisst, det hade varit trevligt, vi hörs!”. Kan själv erkänna att det isf känns lite märkligt. För det är ju faktiskt killar som det inte har funkat med – vad tror jag kan komma av att träffa dem igen?? Och varför behöver jag den där bekräftelsen som jag får av att de frågar om jag har lust att ses nån dag?
Men det är ett mönster jag ser hos mig själv ganska ofta. Jag är nästan löjligt trevlig mot gamla flammor, utan att fatta varför. Kanske vill någon lite del inuti mig visa dem vad de har missat, en del av mig som av nån anledning har en bra sälvkänsla.

Vet inte om det var nån bra idé att skriva ut det här… men jaja. Sånt som händer på söndagskvällar.

Taggad , ,

Kommentera

