Skolstart… igen

Första dagen på stora, riktiga Handelshögskolan. Det va en himla massa människor som skulle göra samma sak som jag. Vi var typ 180 pers. Galet. Haha.. jämfört med lilla goa CIL lixom. Vi ska inte vara alla samtidigt varje gång, utan delades in i 6 grupper á ca 35 pers. T o m det känns ju mycket, hehe. Men det ska väl gå bra antar jag. Och det där projektarbetet vi ska göra, som jag måste vara med på, handlar om att intervjua ledare. Alltså nästan vem som helst… Ska bli lite kul att se vad det är för filurer man får jobba med. Visar sig imorgon.

Men det är verkligen en lyx vi har i Ljungby när man kan sitta i mindre föreläsningssalar o inte är över 100 pers i klasserna. Det e inte direkt så att man blir så där förärligt frågvis när man har så mycket folk runt sig. Inte ens jag.
Och sen kändes det lite som om alla kom direkt från gymnasiet. Hm. Fan att man ska behöva känna sig ”gammal” när man e 26. Fast, det blir väl så när man läser grundkurser.

När jag fick veta lite mer om de där mer ”ekonomi-på-riktigt-kurserna” så va det väl inte direkt så att jag hoppade jämnfota. Debit o Kredit kommer bli mina nya vänner… eller ovänner. Helvette vad det kommer bli jobbigt. Och första tentan i redovisningskursen är redan 8 dagar efter kursstarten! Hjälp! Tur att det dröjer innan den kursen börjar.

Nu ska jag träna på att inte göra nåt särskilt. Tjo.

Taggad

Kommentera

