Bara en liten tisdag

Det blev en lång dag idag. Men en ganska bra blandning. Hade föreläsning på fm. Och så mycket kan ag ju säga – OLK på CIL är nog strået vassare faktiskt. Idag ägnades förmiddagen åt att traggla gamla gubbar… Tror vi hann med typ 5-6 stycken… från 1500-talet till 1700-talet… Rackarns skoj. Shit. Fick kämpa för att inte ögonen skulle ramla ihop. Man blir ju helt oengagerad när man dels har hört en hel del av det förut, o sen sitter i en sal med 150 andra pers. Man syns lixom inte.
Efter lunch träffade jag min grupp o bildade ett litet projekt-lag med 3 andra tjejer. Fråga mig inte vad de hette, för det minns jag inte…. eller.. Nadja, hmm.. men de andra minns jag inte. Verkar iag vara en rätt trevlig grupp typ 35 pers o väldigt blandat. Allt från Chalmersiter, nybörjare, egna företagare… o så jag. Informationslogistikern. Garanterat one of a kind på det här stället.
Fick friska upp minnet lite oxå, diskuterade olika sätt att organisera sig på genom att leka ”en ska bort” med en massa företag. Rätt trevligt. Bra lärare där. Inte samma som på förmiddagen.

o Zally skötte sig prima i stallet idag. Även om det blev duktigt trångt i ridhuset, 9 st som skulle rida samtidigt den timman som är ledig mellan lektionerna. Lite knasigt. Men det gick bra.

Det var min tisdag. Och nu ska jag dö en stund framför tvn, o sen slänga mig i sängen. Brevbärar-dags imorgon faktiskt. Tjohej.

Taggad

Kommentera

