Mycket folk o tomt skrivbord

En lång dag idag. Fast skolan började ju iofs inte förrän 10… så det e väl okej. Fortsatte traggla sånt jag redan hört på förmiddagens föreläsning. Hawthornestudien. Tjohej. Gick iofs igenom den ganska grundligt, så några nya grejer fick man väl höra. Men hjälp va den där professorn är akademiskt nördig! Östen heter han dessutom. Han är så sjukt mycket professor! Snurrig, mummlig, ironisk… o skäggig. Grått såklart.
Eftermiddagen bjöd på Beslutsfattande, o en annan föreläsare. Fick friskat upp minnet lite. Alltid nyttigt. Och lära mig lite nytt tror jag. Vi satt i en väldigt trevlig sal på eftermiddagen, sköna stolar o väldigt mycket lutning på golvet, så man satt högt upp lixom. Men hon som föreläste var inte jätteintressant, stog o malde o malde o malde… konstant. Allting kändes väldigt olikt CIL. Har fortfarande inte vant mig vid att allting är så mycket större här, o så mycket folk… o så opersonligt. Man är verkligen helt osynlig. Även om jag nu råkade göra mig lite mer synlig genom att bli studentrepresentatnt för kursen i nåt sorts utvärderingsarbete. Fick stå där framme o säga hej till alla 100-nånting studenterna. Kändes ju fullständigt normalt.

Sen pratade vi ihop oss lite i den lilla projektgruppen. Nadja, Isabelle o Anwar. Måste skriva upp deras namn lite varstans så att jag inte glömmer bort dom. Det lär bli så att jag får lära dom att skriva rapport. Leka lite lärare. Men det ska nog gå bra. Verkar vara vettiga tjejer, även om de är lite nybörjare på det här med universitet.

Tömde mitt skrivbord på ”jobbet” idag oxå, Kändes lite märkligt. Men skönt. Jag kopplar ihop det där stället med ganska mycket ångest, speciellt nu den senaste exjobbsterminen. Det är skönt att komma därifrån. Men, vem vet, chansen att jag kommer tillbaka finns ju. Om saker o ting blir annorlunda i världen. Typ.

Taggad

Kommentera

