Händer mest inte så mycket alls…

Det är solsken idag! Makalöst! När hände det senast!? Lever i en konstant grå massa nuförtiden… Vet inte om jag ska ta en liten promenad strax, innan jag tar tag i dagens skolarbete. Har städat hela förmiddagen, så det har varit skönt att komma ut o lufta lungorna lite.
Har äntligen fått bort det sista skräpet o lådorna efter flytten… det har tagit tid, men nu är det tomt (o thank God för vinden). Riktigt skönt att rensa o organisera o slänga, det är skönt för själen. Det blev faktiskt väldigt tomt.
Så nu får jag ta tag i det här med att köpa lite mer möbler. Räkna lite på hur mycket det kan bli, föra över pengar, o sen e det bara att shoppa loss. Soffa! Jäj! Som jag längtar… Efter sängen så är soffan min favoritplats, o det e därför rätt tråkigt att inte ha nån.

Har fått lite mer klarhet i vad som gäller med CSN o det kan bli lite snällare ljud från dem när de gör en omprövning om några veckor. Förhoppningsvis har jag lyckats få ihop mina poäng då… Sanslöst det här. Och det blir ett onödigt stressmoment att inte veta vad som kommer hända. Jag får göra så gott jag kan o hoppas att det ordnar sig till slut.
Men jag hatar verkligen att gå runt o hela tiden behöva ursäkta mig med att ”-nej, jag kan inte följa med på det här eller det där, för jag har inte pengar”.

Jaja… jag klarar mig alltid. Men tråkigt är det.
Och imorgon är det Posten igen. Måndagsrusch med reklam. Lite regn på det? Antagligen.

Kommentera

