Rörigt. Suck.

Långt inlägg. Förlåt. Men jag måste ventilera.

Okej, nu har jag klantat till det för mig ordentligt. Som vanligt så glömmer jag bort att det faktiskt är folk som läser vad jag skriver här. Och sen så glömmer jag bort att när jag väl skriver o inte skriver ut namn o omständigheter, så kan det missuppfattas av personer. Fel personer. Och bli till nya problem, eftersom dom tar åt sig.

Nu råkade det vara så att jag inte bara en gång, utan uppenbarligen två gånger nu de senaste veckorna har fått vänner att tro att det handlar om att annat än vänskap. Och i slutändan så blir jag tvungen att göra dem besvikna o irriterade… något som jag inte vill, och det känns som om jag kommer mista personer som jag ser som goa vänner.
Men eftersom jag har hamnat i den här situationen ett par gånger nu, så börjar man ju fundera.
Utan att trassla in mig i detaljer så väljer jag att dra slutsatserna att det mesta antagligen är mitt eget fe, till viss del.

Dels är jag uppenbarligen trög i huvudet o borde sätta stopp tidigare om jag någonstans i bakhuvudet får för mig att det kan vara något på gång. Men det känns oxå lite fel. Ska jag gå runt o vara misstänksam mot alla som är goa o trevliga mot mig??! Funkar ju fan inte. Men… jaja.
Dels verkar jag sända ut signaler som får folk att tro att jag vill mer än vänskap.. eller? Jag vet inte. Men tydligen får jag människor att trivas i mitt sällskap, kanske lite för mycket. Jag får kanske tänka på vad jag gör, lite mer.

Men jag anser även att killarna i de här två fallen faktiskt har varit lite otydliga dom oxå. Allting blir lite enklare om man faktisk agerar på sina känslor…. för att vinna måste man våga. Även om det känns jävligt läskigt ibland.Vill man vara mer än vänner så får man samla mod o våga visa det.
I min värld agerar man, inte svårare än så. Man behöver inte krångla till det. Jag kan inte läsa tankar, precis lika lite som killar brukar kunna det. Därför måste man tala tydligt. Antingen med ord, eller med handling.

Det finns inte mer jag kan göra. Jag vill inte bli ovänner, men jag kan heller inte se att jag har gjort något fel. Men om jag har det så vill jag gärna veta det… Annars hoppas jag att vi kan fortsätta vara vänner.

Taggad , ,

Kommentera

