Postmodernism o annat matnyttigt

Idag har jag varit glad för att vi slapp gå igenom postmodern organisationsteori när man läser OLK-kursen på CIL. Postmodernism överhuvudtaget är flum-kunskap…. något som akademiker har hittat på. Något som filosofer, sociologer o andra forskare gottar sig i, men som egentligen inte har fått något påverkan på praktiskt verklighet. Då undrar iaf jag vad det är för vits med det… Men jaja… Flummig föreläsning var det. Fick lära mig 3-4 stycken nya namn på gamla gubbar som tyckt o tänkt. Man är verkligen fixerad vid gamla gubbar på Handels.

Eftermiddagsseminariet var desto trevligare. Staffan är helt enkelt en trevlig prick. Jag kunde briljera lite med mina kunskaper om 5-kraftsmodellen, PEST-analys o Mintzbergs teorier. Staffan tyckte att jag hade bra exempel. Då blev jag nöjd. Men…. någonting ska man väl ändå ha lärt sig efter både OLK-kursen o Omvärldsanalys. Även om det satt en bit bak i huvudet.

Taggad

One thought on “Postmodernism o annat matnyttigt

Kommentera

