Lite ommöblering i blogglistan

Jag vet inte om någon ens tänkt på att jag har en lång lista med bloggar som jag följer här i högerkolumnen, ett litet rss-flöde helt enkelt. Fungerar lite sisådär emellanåt har jag märkt, uppdateringen varierar lite. Men iaf… nu har jag förnyat mig lite o bytt lite bloggar. De nya jag har hittat har främst fångat min uppmärksamhet via bloggy.se, det hänger en massa trevliga människor där som skriver om intressanta saker, både privat och i arbetet.

Jag har iofs ett gäng bloggar till som jag följer, men de är bara bokmärkta… hade jag lagt upp alla här så hade listan blivit löjligt lång, o jag hade skömts lite över mitt bloggberoende. Egentligen fattar jag inte att jag orkar hålla på… eller varför jag gör det? Vad är det roliga lixom?
Men… så kommer jag på det – Jag älskar ju människor. Jag älskar att höra hur människor tänker och jag blir facinerad av smarta och roliga tankar som jag själv aldrig skulle kommit på. Det är lite hjärngympa helt enkelt. Fast roligare än matteproblem o sudoku.

Kommentera

