Vad jag gjorde igår

Jag tillhör dem som ignorerar Alla hjärtans dag ganska kraftfullt. Jag har dels inte riktigt fattat grejen – varför ska man behöva en speciell dag för att visa lite kärlek? Och sen så är det ju bara jobbigt om man är singel att bli påmind, mer än vanligt, att man är just singel.

Jag kan nog räkna antalet alla hjärtans dag som jag faktiskt har haft en pojkvän på min ena hand. Jag tror att det är sisådär 3 st eller nåt. Men, eftersom jag inte ens kommer ihåg dem så antar jag att det aldrig har varit så där förfärligt viktigt. Hatar det där med att man ska känna sig tvingad att göra saker, eller att man borde köpa något, eller att man ska bli besviken om man nu inte gör något.
Ja, jag kanske är lite bitter o oromantisk bara för att jag inte hat särskilt mycket att fira. Men va fan… det är inte någon viktig dag, är man kär eller bara älskar sina medmänniskor så visar man det förhoppningsvis resten av året oxå. Därför stör jag mig en del på allt det kommersiella som hetsar upp stämningen. Lite irritation helt enkelt.

Taggad ,

Kommentera

