Fördriver tiden med att bevaka min omvärld

Min dag har iofs inte blivit riktigt som jag hade tänkt mig.. men äh, jag får ta o släppa tanken på att jag måste göra massa saker hela tiden. Good enough är det man ska sträva efter. Precis som Ebba von S säger, även om jag nu inte ser mig själv som någon ”prestationsprinsessa”. Ebba von S är präktig och duktig. Och det känns märkligt att människor i ens egna ålder (+/- 1 år) kan leva så helt olika liv…. vad gör hon? Styr en hel webbredaktion på en av de största tjejtidningarna i landet. Vad gör jag? ööööh… bakar kakor o ligger i soffan? Suck.

Dagen är inte slut än, o även om jag började dagen i soffan, halvsovandes, o tittade på skidskytte… som sedan gled över till att bli genomgång av bloggar o rapporteringen kring dagens TPB-händelser, o hela Saab-GM-rapporteringen, så betyder inte det att jag inte kan hämta upp det här med en bra avslutning på dagen.

Jag är inte särskilt politisk av mig o brukar inte riktigt kunna ta ställning till ”vilken sida jag håller på” så att säga. Men jag gillar Maud Olofsson, hennes stil när hon är i intervjuer o sånt. Imorse var hon med på svt o pratade Saab o GM o vad regeringen ska göra åt saken. Maud o gänget verkar ha en ganska sund inställning när det gäller att rädda företaget o driva det “Hur ska vi kunna göra det om världens största bilföretag misslyckas?”. Ja, det kan man fråga sig.

När Maud hade stått där o sett svenskt-bullmamme-vettig ut så klipper de in Mona Sahlin som hetsar om motsatsen, o argumenterar för ekonomisk hjälp. Att svenska staten visst ska äga bilföretag för att rädda jobben, för vad kommer det inte kosta om Saab går omkull? Och det är ju faktiskt oxå ett starkt argument.
Hmm..
Sånt här kan man sitta o fundera på ett tag. Jag blir inte klok på vad man ska tycka… Jag är glad att jag inte har deras jobb. Typ.

Taggad ,

Kommentera

