Bokaffärer

Träffade ju bok-killen idag. Eftersom han bodde i Gbg så tyckte han att det skulle va skönt att slippa skicka boken o sånt, o istället ses o byta cash mot bok direkt. Sagt o gjort. Behöver jag säga att jag hade kollat upp honom på Fejjan innan? Nä… tänkte väl det. Det är ju rutin numera. Träffar man någon ny, eller ska träffa någon som man har namnet på så googlar man eller klickar runt på Fejjan. Dåligt beteende. Men kul.

Anyway. Vi möttes inne i stan. Han bor jäääävligt centralt. Löjligt centralt. Stenkast-från-Avenyn-centralt. Och vi hade stämt träff utanför en butik på hörnet av hans kvarter.
Han kommer gående i sin gåsjacka o en svart mössa nerdragen så långt det går. Söndagsmysig o avslappnad. Och självklart är han riktigt ögongodis. Självklart. Vi småpratar lite om boken, kursen o sånt… o han säger att han försöker hålla sina böcker fina för att kunna sälja dom vidare sen. Jaha. En ekonomisk student. I gåsjacka. Som jag inte tror är den oäkta varianten. Det blir lite komiskt i mitt huvud. Men lite gulligt i det komiska.

Han fick pengar, jag fick bok. Klart.
Är det så här det känns att köpa knark? Fast… utan den där missbrukar-desperationen då. En liten rush fick jag ju iofs… jag är ju trots allt tjej. Och han var en snygg kille.
Jag kan se att han nog är/var en ”Elin-kille”. Han var definitivt inte en Kakan-kille. Så pass medveten är jag om min kapacitet. Och han var säkert dum i huvudet. Typ.

Taggad

Kommentera

