Kakan har läst en bok…. o grinat

Jösses. Ni skulle sett mig igårkväll. Eller, det skulle ni verkligen inte ha gjort – det va inte vackert. Jag låg i sängen o läste ut Marley och jag av John Grogan, o grina. Det började någonstans när det var sisådär 6-7 kapitel kvar då började man ju fatta vart åt det barkade så att säga… sen fick jag gå upp o ta pauser för att kunna andas… o torka ögonen så att jag kunde läsa. Herregud. Jag ska ju inte läsa såna här böcker.
Böcker om djur o kärlek. Jag har alltid gråtit när det är djur inblandat. När jag var mindre var det Lassie, Svarta hingsten, Black Beauty…. o så har det bara fortsatt. Och nu var det alltså dags igen. Marley är en liten hjärte-tjuv.

Det här är en härligt lättläst historia om Marley o familjen Grogan. Marley är enligt omslaget på boken ”världens värsta hund”, och visst fan verkar han rätt jobbig. Men som fd hundägare till en inte helt okomplicerad jycke, så är det stor igenkänningsfaktor…. vilket naturligtvis spär på det hela. Jag har skrattat högt de senaste kvällarna. Riktigt bra underhållning.

Jag är inte helt objektiv när det gäller att tycka o tänka om en sån här bok. Jag älskar djur. Hundar är underbara. Och kärleken som finns mellan husdjur o ägare är väldigt stor. Att sedan inse att de där goa pälsklädda varelserna inte lever i evighet är alltid lika jobbigt. Jag har gått igenom det flera gånger…. två hästar o en hund. Så när det var dags för Marley gav jag upp o vred på kranarna helt enkelt. Jag tror inte jag skulle palla med att se filmen av den här boken… Även om jag antagligen skulle skratta så att magen värker.

Är du eller har varit hundägare ska du absolut läsa den här, den är underbar. Eller vill du bara kolla om du fortfarande kan skratta o gråta så kan du läsa den här. Det är 300 sidor som går fort som tusan att läsa o man blir alldeles varm i hjärtat. Det går inte att motstå Marley.

Betyget blir 9 av 10 chokladrutor. En bok som både får mig att skratta o gråta är värd ett bra betyg, även om storyn är rätt enkel.

Taggad

3 thoughts on “Kakan har läst en bok…. o grinat

  1. Anonymous skriver:

    Den ska ha 10 rutor tycker jag, den boken sträckläste jag under 4 timmars swebussresa… Det var grymt jobbigt mot slutet när tårarna forsade, men det var det värt… En underbar bok!

  2. Emma skriver:

    Har hört flera som säger att filmer är en enorm besvikelse. Värre än vanligt vad gäller böcker som blir filmer…

  3. Kakan skriver:

    @Emma då ska jag verkligen hoppa över filmen. Eller iaf vänta ett bra tag innan jag ser den.

Kommentera

