Saker jag gjort i onödan o saker jag kanske kommer ångra.

Satt på en rätt skön föreläsning idag. Martin var tillbaka längst fram i salen… o då kan man alltid vänta sig lite liv o rörelse o bra frågeställningar. Inget sömnpiller idag alltså.

Sen fick jag äääntligen besked om min ansökan om att tillgodoräkna den här kursen, eller moment i kursen. Men jag har ju inte varit särskillt hoppfull, eftersom jag fick beskedet att det nog inte var troligt att det skulle gå, när jag lämnade in blanketterna.
Men fattar du eller?!!? 3…. 3 veckor in på kursen får jag beskedet att jag får heeela jävla kursen tillgodoräknad. WTF!? Säger jag. Suck. Jag har ju suttit här o trott att jag nog måste göra den här tentan o därför gått på föreläsningar o sånt. Och köpt bok. Och läst bok. (eller.. ja… bläddrat i bok).

Jag hade kunnat jobba. Eller rädda världen.

Jag ska till frissan imorgon. Med en impuls i kroppen så gick jag förbi mitt vanliga klipp-ställe idag o tänkte kolla om de hade tid för mig. När jag kliver in möts jag av en heeelt ny salong. Jag trodde att jag hade kommit fel. Ser folk jag aldrig sett förut.
Och när jag frågar om Ida, tjejen som har klippt mig de senaste gångerna, så säger tjejen i kassan att hon har slutat. Hm…. Okej.
Vågar jag chansa på någon annan? Jag lever farligt. Vågar. Jajjamän säger jag o får en tid kl 10 imorgon.
Det kan gå åt helvette. Det kan bli fabulous.

Har en hel del annat på schemat imorgon, så det blir riktigt jobbigt om jag inte blir nöjd.

Taggad , ,

Kommentera

