En ledig måndag

Tar en liten paus i städandet. Kändes riktigt rörigt här hemma, har varit så trött o hängig hela förra veckan så jag har bara låtit allting ligga. Garderoben hade typ exploderat i sovrummet… fattar inte hur det går till.

Känns som om jag kommer ha lite tid över denna veckan, om jag inte blir inringd till jobbet vill säga. Har helt enkelt en del ledig tid. Jag hoppas att jag kommer ha energi att använda den vettigt. Göra bra saker. Kanske ska den här veckan bli veckan då det vänder – då jag börjar känna att jag är on top of things… kanske, kanske. Vi får se. Jag ska försöka.

Hoppträningen med Zally igår var riktigt rolig. Har typ aldrig hoppat henne ordentligt, det är alltid Sofia som har ridit henne för instruktör o sånt. Men eftersom Sofia är trött pga sjukdom nu en tid fram över så kommer jag kunna göra lite mer sånt, förhoppningsvis. Hon pratar om att vi ska åka på en Clear Round på GFRK på söndag. Och det låter väl jättekul… det är bara några ”detaljer” som behöver klaffa.
– Jag ska hitta mitt Grönt Kort. Någonstans…
– Zally ska gå på transporten här hemma.
– Zally ska gå på transporten när vi ska åka hem igen.
Inte helt oväsentligt alltså. Så, jag vågar inte hoppas på att vi kommer iväg på nån tävling, men visst hade det varit askul! Själva hoppningen skulle väl gå rätt bra, om de inte har släpat fram de där tittiga hindrena. Zally e inte särskilt tuff när det gäller sånt. Några plank eller en grind o hon börjar tvivla… inte helt enkelt att lotsa runt henne på en tävlingsbana alltså.

Nu ska jag fortsätta fixa lite. Och sen är det tvättid kl 12. Lyckos mig lixom.

Taggad , , ,

Kommentera

