Partille tål inte snö…

Efter skolan idag, som bestod av ännu en gästföreläsning – den här gången Ove från ICA Kvantum i Lerum, så skulle jag bege mig till stallet. Det hade börjat snöa o låg väl nån cm på marken inne i stan. Lugna puckar, tänkte jag o väntade på bussen.
Hoppade på bussen o skumpade iväg upp mot bergen – alperna – a k a Öjersjö/Partille. Här låg det ordentligt mycket mer snö än inne i stan.  När vi kom till golfbanan tog det stopp. Tvärstopp. Bussen kom inte ut ifrån hållplatsen o stod bara o slirade. Härligt. Tack.
Oroliga passagerare frågade chauffören om vad som skulle hända nu.. -Ja, nästa buss kommer väl inom en halvtimme, ni får hoppa på den, svarade han. -Men finns det inget vi kan göra, frågade den snälla damen. -Kan du flytta på 18 ton? frågade han då. Damen blev tyst och gick snällt o satte sig igen, o suckade högt.

Medan vi satt o väntade hann en lastbil fastna bara några meter ifrån oss o blockerade vägen ännu mer. Underbart!

Efter 20 min kommer nästa buss o hämtar upp oss. Den sliriga färden går vidare. Vi håller oss på gatan iaf. Andra gör det inte. Vi kör förbi 2 bussar som har kanat ner i diket och två lastbilar som bara står o slirar. Personbilarna smyger fram. Öjersjö blir helt lamslaget när det kommer snö. Varenda gång. Mycket märkligt. Tycker lite synd om busschaufförerna… finns ju ingenting att göra. Samma visa varje gång.

Jag kommer iaf fram till min hållplats, nästan. Han får köra förbi den för att inte behöva stanna mitt i backen, så jag pulsa tillbaka en bit o ramlar såklart på knäna i den hala snön… ajaj. Sitter här med blåa knän nu.

Suck. Tog 1 timma att ta sig från stan, det brukar gå på 25 min. När jag skulle hem ringde jag pappa o beklagade mig, sen kom han o hämtade upp mig. Snäll pappa ♥

För att spä på allt elände så var ju Zally stel som en planka och lossnade inte förrän efter 45 min uppvärmning, o tanterna gnällde på mig i ridhuset! Helt otroligt! Vad är det med världen idag?!!? Varför ska allting vara så jobbigt?

Äh. Jävla snö. Allt är snöns fel.

Taggad , , , ,

Kommentera

