Jösses

Man kan ju lugnt säga att Melodifestivalen blev en väldigt oväntad historia i år. Helt klart. Efter jurygruppernas röster så såg väl ställningen lite sisådär ut. Mina favoriter låg på över halvan, men Måns låg i topp som ett tuggummi som man inte kan få loss. Sen kom ”folkets röster”… vilke dessa människor nu är… När Petra Mede rabblade upp siffrorna blev gänget i soffan hemma hos Malin mer o mer förvånade. -Vad är det som händer?! Uppånervända världen?! Våra favoriter fick lägst poäng o de vi inte ville skulle vinna låg i topp. Sjukt knasigt. När de avslöjade vinnaren satt alla o gapade…

Har nog aldrig varit med om det förut… att vara så ruskigt anti till vinnarlåten. Okej att man inte har älskat alla vinnare lixom… men, jag har aldrig fått kräksmak i munnen. Jag har aldrig gillar Herr Kempe, och jag gillar inte alls den här grejen med att mixa opera o studsiga beat. Bara jättekonstigt.

En sak som är bra med det här – jag kommer kunna sitta o titta på Eurovision o ha vilket land som helst som favorit, utan att ha dåligt samvete för att jag borde heja på Sveriges bidrag. Nu skiter jag fullständigt i låten. Just därför kommer den säkert få en massa poäng från Långtbortistan, Pipsvängen och Därpepparnväxer.

Det värsta med det här är att man kommer få dras med den här kräkslåten på radio…. suck. Örondiaré?

Taggad ,

4 thoughts on “Jösses

  1. My skriver:

    hahahaha vilket roligt inlägg, och jag håller med dig lite där med! Men låten är en sån där som tillslut kommer att växa sig fast på en. Jag kommer att komma på mig själv nynnandes på den!

    • karinkling skriver:

      Hörde låten igen idag, på radio… usch. Det är verkligen en otrevlig låt. Hur kul e det att gå runt o nynna på en opera då? Ärligt… det funkar ju inte. Nä. Usch… USCH.

  2. Linda skriver:

    När vi äntligen får fram en bra låt?
    Du måste väl ändå medge att den är bättre än snälla snäll? Det är om något tortyr för ett stackars musiköra :P

    • karinkling skriver:

      Jag säger inte att Snälla, snälla var bättre. Jag säger att La Voix inte var min kopp te.
      Snälla, snälla var kanske en fin låt, men deppig… o deppig musik tycker vi inte om i melodifestivalen.

Kommentera

