Just another lördag

Började dagen tidigt, satt i sadeln kl 9 imorse. Vilket betyder att klockan ringde 7… trött, trött, trött. Och frukstansvärt förvirrad. Fick för mig att jag hade gått upp för tidigt o vimsade runt. Suck. Zally var stel, som vanligt numera, eftersom Sofia inte rider så mycket pga sjukdom. Det är rätt trist att ägna nästan all tid i sadeln åt att försöka få henne att bli varm, slappna av och mjukna. Det kan ta hela timmen nästan! Jämfört med när hon rids för fullt, då tar det 20 min o sen kan man börja jobba ordentligt.

Har inte riktigt haft någon lördagsstämning idag. Men nu börjar det arta sig, tror Melodifestivalen kommer bli kul ikväll. Jag tycker det verkar vara väldigt öppet när det gäller vem som vinner. Känns som om det kan bli vem som helst! Roligt, även om jag inte bryr mig vem som vinner egentligen… kommer nog mest konstatera det, äta lite mer godis och gå vidare i livet.

Annars går jag runt med en lite konstig känsla i kroppen. Jag går runt o hoppas. Men utan att riktigt tro på det. Realistisk, men positiv. Typ. Det är lite jobbigt och tar upp en del plats i hjärnan. Har lite känslan av att om jag säger det högt, så kommer allt bara rasa ihop. Luften kommer gå ur. Eller…. som när man håller en blöt tvål, håller man för hårt så skuttar den iväg, o för löst så tappar jag greppet. Typ så.
Liknelsernas afton. Jajjamän.

Men iaf… det är helg. Och imorgon ska jag nog inte behöva ställa klockan.

Taggad , , ,

2 thoughts on “Just another lördag

  1. Du skall se att det går jättebra, alla/allt är ju inte hala tvålar.

Kommentera

