Söndagsludd i hjärnan

Det har varit söndag på riktigt idag. Lite städning, en lång promenad (med radio i öronen o GIVETVIS var de tvugna att spela den där dåliga låten) och ett litet maraton av Grey’s-avsnitt. Jag plöjer igenom gamla säsonger, härligt. Det finns ju många special moments… som första avsnittet Denny är med till exempel. Mysigt. Denny-asvnitten är nästan de bästa, när man tänker efter… hm.

Annars då? Ska vi ha ett deep-talk?

Jag är trött på att det inte kan vara lite mer svart eller vitt. Men det är det ju aldrig. Så, att jag går runt här o önskar det är rätt korkat. När befinner sig i ett sånt läge där man inte vet hur det kommer gå… som när man inte vet om man ska ha någonstans att bo, eller om man kommer få något jobb eller hur ett beslut kommer påverka andra människor, eller bara är osäker på vad folk tycker o tänker… så blir iaf jag lite frustrerad och rastlös, eller helt låg o uppgiven. Mitt tålamod, som ibland verkar vara oändligt i andra situationer,  försvinner. Och jag vill alltid veta med en gång hur det kommer bli. Spola fram filmen.

Jag hatar när jag inte kan bestämma mig… eller när andra går o velar. Tycker att det är skitjobbigt. Gillar inte känslan. Eller – ännu värre –  när det känns som om att jag verkligen inte kan påverka hur det kommer bli. Utan bara får vänta o se.

Vänta o se…. allt jag kan göra är att vara mig själv. Typiskt. Det suger. Hyffsat lätt att börja tvivla på sig själv. Varför skulle det bli som jag vill den här gången lixom?

Eller… kanske ska jag försöka tänka positivt allt jag bara orkar – o se om det kan förändra nåt. Om det faktiskt kan bli så bra som jag hoppas. Tänka positivt… hm. Hade känts lite nytt o fräscht i min bittra hjärna.

Taggad , , ,

Kommentera

