Dålig start på dagen

Det blev en ledig måndag. Ingen skola, inget jobb… ingen tvätt, ingen städning… Vad gör man då lixom?

Jag gick ner till skomakaren o lämnade in mina skor. Fyllegubbarna satt som vanligt utanför Systemet o pratade om ditt o datt, som vanligt.  När jag gick förbi fick jag en olustig känsla i magen, kände hur blickarna brände på mig o sen kom visslingarna. Fan vad jag hatade det. Kände mig lite som en hora… typ. Där gick jag gatan fram i mina klackar, o ville bara sjunka genom jorden. Äcklad av mig själv o äcklad av gubbarna som inte kunde hålla käften. Fick för mig att klappret från mina klackar hördes över hela jävla stan o alla såg på mig o tänkte ”-Vem tror hon att hon är? Ta på sig kjol o klackar på en måndag?”
Det är märkligt det där. När man blir visslad efter på en lördagkväll, när man är ute på spaning, så kan det vara rätt trevligt. Då kan man hantera det o göra det till en ego-boost.

När samma sak händer en helt vanlig grå måndag (även om det nu är fyllegubbar som visslar istället för fina killar), när man råkar ha tagit på sig klackarna, så vill jag bara försvinna. Äckelgubbar. Usch. Antaligen menade de inget illa…. Men… usch, det var en jättedålig idé att ta klackar o kjol idag.

Jag tog en annan väg hem sen.

Taggad , ,

Kommentera

