The stalker

Damp ner i skolan en sväng idag. Tänkte lyssna på en föreläsning som hade namnet ”Den virtuella marknaden”. Lät trevligt tycker jag. Det visade sig handla om hur företag marknadsför sig i Second Life, WOW o andra spel. Typ. Kanske inte riktigt det jag hade sett fram emot. Det kändes som om killen där framme stod o snackade om sin fritid, hur han springer runt o spelar med sin avatar o köper Nike-skor o Levis-jackor, i den virtuella världen. Eller tävlar med sin fräcka Ferraribil i Gran Turismo. Han inledde föreläsningen med att förklara vad Internet var för något.

Kändes bra. Inte alls slöseri med tid.

När jag satt där i skolbänken o sörplade på min utsökta Espresso House-Latte, så plingade det i telefonen. SMS från okänt nummer… hm. ”Tja snygging! Läget?” Rent reflexmässigt började jag titta omkring mig, i tron om att det var någon i salen som hade skickat det… fattar inte varför jag trodde det, haha! Men jag var ju sjukt nyfiken, så jag svarade o frågade vem det var som undrade. Äntligen lite trevligheter, tänkte jag.

Men…. när jag fick svaret på vem den hemlige beundraren var så sjönk humöret som en sten. Det var min stalker från förra årets praktik. Killen som först glodde ögona ur sig när vi möttes i korridorerna, o sen letade reda på vad jag hette o hittade min mail… började sedan maila mig om allt möjligt. Först ganska oskyldiga saker… o sen blev det lite mer opassande. Jag försökte att i början svara trevligt, jag vill ju inte göra någon sur. Men sen, slutade jag svara i princip när mailen blev konstiga. När jag i januari inte kunde fortsätta jobba där, var det rätt skönt att slippa honom.

Nu har han alltså nosat reda på mitt mobilnr, vilket iofs inte är så svårt. Men jag hade medvetet inte gett ut verken privat mail eller mobilnr trots att han tjatade som fan… Tjat är verkligen det värsta som finns.Väldigt oattraktivt o nästan läskigt.

Hoppas nu bara att han inte får för sig grejer o börjar sms:a fler gånger. Jag svarade honom med att ”Jag inte var intresserad av någon dejt, nu heller.” o han svarade ”Du vet inte vad du går miste om.” Nämnde jag att han mms:ade en bild på sig själv oxå? Ifall jag hade glömt hur han såg ut typ…. *gaaah*

…. så, vad tror ni? Kommer jag bli av med den här killen eller ska jag behöva slå ner honom?

Taggad , , , , ,

One thought on “The stalker

  1. Hans skriver:

    Det sägs ju att de inte brukar vara farliga men jag tycker du ska ha en hammare hemma. Tror starkt på hammare som försvarsverktyg för kvinnor:

    1. Lätt att svinga.
    2. Effektivt oavsett om det träffar huvud eller axlar.

    Kring sådant säger ju nödvärnslagen ungefär som jag som juridiskamator fattar det att nivå av våld ska motsvara våldet du utsätts för.

    Sedan finns lagen om excess. Även där kanske en hammare påverkar situationen? Om du arbetar med den och blir så rädd när han kommer in i din lägenhet och gör något att du slår till kanske det innebär mindre juridisk risk för dig jämfört med något annat?

Kommentera

