Bussjävlar, Pippi-kalas & ”He’s just not that in to you”

Började dagen med att bli sur på Västtrafik för att dom hade dragit in min buss. Ingen info någonstans… bussen som skulle komma 08.36 bara inte kom. Tack. Hela planeringen blev 30 min sen. Men jag fick iaf en skön ridtur i solen idag, med mamma som publik. Hon påpekade att jag sitter snett när jag rider i höger varv… typisk en sån där grej som man inte ser när man sitter o rider själv var o varannan dag. Ska försöka tänka på det. Funderar på att planera in en liten lektion oxå. Kan nog behövas.

Sen fick jag snabba mig hem. Hade 45 min på mig att gå in i karaktären. Det var Pippi-dags. Stessigt, men det gick. När jag väl var på kalaset så blev lille Daniel, som var födelsedagsbarnet, väääldigt blyg o låg under köksbordet o kikade fram under duken – men bara när jag inte såg. Lilla Engla däremot var väldigt enkel o konstaterade bara att ”-Jaha, Pippi är på vårt kalas” o så var det inget mer med det. Hon o jag satt o pratade om Lilla Gubben, om hennes pappa var starkade än mig o konstaterade att mina flätor står rätt ut av sig själva när jag vaknar. Riktigt rolig unge det där. ”-Min pappa kan laga mat. Och han kan laga bilar oxå”.

När jag sedan landande i soffan hemma, helt socker-hög o trött, funderade jag på om jag skulle göra något vettigt av resten av dagen. Men näe… kom fram till att soffan var för skön. Efter lite överläggning med mig själv  SMS:ade en viss person. Men fick min misstanke bekräftad typ. Så, det var väl lite skönt på ett sätt… men, samtidigt blir jag så jävla trött på det. Been there, done that. Glöm o gå vidare, igen. Som vanligt. Jag orkar fan inte hänga efter nån som man inte får någonting tillbaka från. Det är ju bara meningslöst. Fan va störigt…. så just nu är jag i r r i t e r a d.

Imorgon är det jag som tar tag i lite plugg-planering o så ska jag äntligen få ordning på min skoförvaring, på riktigt. Typ så.  Bra.

Taggad , , , , ,

One thought on “Bussjävlar, Pippi-kalas & ”He’s just not that in to you”

  1. NeuroticKitten skriver:

    Men nu slipper du iaf att leva i ovisshet och kan gå vidare och vilken dag som helst nu hittar du någon som är mycket intressantare och totally into you.

Kommentera

