Fysisk aktivitet istället för mental

Eftersom jag har varit en riktigt oproduktiv människa idag när det gäller att skicka iväg ansökningar (har abara plockat ut anonnser jag ska svara på) o annat textproducerande som jag borde gjort… så har jag istället varit duktig på att röra på mig. Vilket iofs var en väldigt bra idé med tanke på helgens frosseri i fika, bullar, tårta o godis. Var ute o gick en timma efter lunchen. Och sen börjar Malin hetsa om att vi ska ut o springa när hon komemr hem från jobbet. Tjena!? Jag – springa?! Tror inte det va? Jag gör inte sånt om jag kan undvika det.

Men det kunde jag inte den här gången. Tanken på allt onyttigt jag har proppat i mig vann…. så jag fann mig själv joggandes, i hela 3 km utan stopp. Men sen blev jag lite väl stum i benen o Malin fick ont i ett knä så vi gick de sista 2,5 km.

Kanske kan det hända igen. Man vet aldrig. Men jag måste iaf köpa mig nya löparskor… mina håller på att trilla i bitar. Tråkiga pengar.

Taggad , ,

4 thoughts on “Fysisk aktivitet istället för mental

  1. Danny T skriver:

    Oj! Imponerande Karin! Det är när man blir stum i benen och mjölksyran kommer in man ska ÖKA! Det är då träningen börjar från det man är otränad till att det ska göra nån nytta. På’at igen bara K :)

    • karinkling skriver:

      Men om man tänker på att jag sprang 3km längre än vad jag gjort på ett halvår… så är jag rätt nöjd. 3 km är längre än inga km alls.

  2. fhinn skriver:

    Hej, jag missade när du flyttade, håller dålig koll på min rss nu för tiden. Snygg blogg, tummen upp! NU ska jag ändra prenumerationen :D

Kommentera

