Med risk för att sprida en viss deppig känsla…

Idag har varit en tråkig dag. Jag har inte gjort så där förfärligt mycket vettigt… har iofs letat jobb. Hittade ett par stycken jag ska söka, men det är svårt att känna glädje över det…. för jag har så grymt dålig inställning just nu. Känns som om jag aldrig någonsin kommer kunna få ett jobb som har med min utbildning att göra. Jag hatar det. Det värsta är att det ibland känns som om jag har slösat bort flera år på en utbildning om inte fungerar för mig.

Men… det är bara när jag är som mest arg o frustrerad. Antagligen är det ju så att lågkonjan tar ut sin rätt o skrämmer livet ur företagen. Ingen vågar anställa utan varslar allt de kan. Det har ingenting med mig personligen att göra. Men det är väldigt lätt att gå till sig själv o tänka på allt man känner att man inte kan. Och i sin tur tycka att det man kan ändå inte betyder någonting.

…åååh… dålig dag. Dålig.

Funderar på att rymma. Bli hästskötare i Florida? Eller Spanien? Slita tills man går sönder…. typ.
Eller packa ihop allting här hemma igen, stänga igen o slå ihop (o göra mina föräldrar lite lätt irriterade) … o bara packa en väska, skit i allt, o dra till Australien o ta precis vilket jobb som helst. Bara jobba för husrum o mat, o strunta i vad som händer sen.

Fan va less jag är idag.

Taggad , ,

One thought on “Med risk för att sprida en viss deppig känsla…

  1. Hans skriver:

    Kan du inte blogga om vad Informationslogistik är för utbildning?

    Jag tror iochförsig jag förstår lite av tänket från namnet men där fattas nog mycket av förståelsen.

Kommentera

