Ge mig något som känns!

Det är inte bra för min statistik att inte skriva inlägg varje dag. Jag skyller på min omvärld – jag får ingen input. Det händer inte jättemycket… o det som händer är ingenting som direkt får mig att känslostorma eller psykbryta.

Typ saker som att köpa ett nytt badrumsskåp – praktiskt, men inte jättewow, organisera plugget framöver – oxå praktiskt men nästan bara tråkigt, hänga i stallet – väldigt härligt o känns meningsfullt eftersom Zally behöver mig men ändå inget oväntat.

Så… det här inlägget är inte särskilt spännande, det har kanske blivit lågkonja även på bloggen? Usch, näe… fy… måste kämpa emot det. Ska försöka motverka att svackan blir djupare med ett Ikea-besök ikväll, Grey’s på tv och nya kursstart imorgon.
Hoppas att jag ska piggna till lite under dagen. Igårkväll var jag helt slut efter stallet o ridningen. Zally vet verkligen hur man kramar de sista krafterna ur mina ben, jösses…. vi snackar spagetti. Får väl iofs skylla på Malin oxå som lurade ut mig på joggingrundan i måndags. Märklig träningsvärk i höfterna efter det där.

Idag ska jag vara duktig o förbereda mig. Läsa in mig på Extern redovisning. Erkänn att man får behagfulla knottror på huden av de där orden? Får en varm fussy feeling i magen? Bara vill gossa in hela ansiktet i det o börja prata bebisspråk?

Eller inte.

Jag ska verkligen försöka plugga idag. Men det är inte så lätt när det finns roligare saker att göra…. eller bara andra saker. Se, det fick mig att skriva ett helt blogginlägg. Inte dåligt. Kursen i Extern redovisning kan kanske få mig att utföra stordåd i ren anti-energi! Tänk! Kanske producera en rapport eller två i en annan släpande kurs? Eller göra klart justeringar på ett annat ångestarbete? Vem vet….

Taggad , , ,

2 thoughts on “Ge mig något som känns!

  1. sjumilakliv skriver:

    Hallådär – Lågkonja?! Say what?! Eget ord, eller något dialektalt? Har aldrig hört förr…

    • karinkling skriver:

      Lågkonja – kort för lågkonjunktur, för att det är så svårt att stava. Praktiskt. Sen är det ju ett tråkigt ord, som kan behöva piffa till sig lite.

Kommentera

