Det där med samvetet & ekologiska ägg

Medan jag sitter o bloggar om meningslösa saker sitter sjumilakliv o bloggar om meningsfulla saker. Som att vi ska välja ekologiska ägg istället för alla andra alternativ. Hon försöker göra lite skillnad. Hon räddar till o med stackars slaktfärdiga höns från en hönsfarm o tar hem dem till sin egen lilla hönsgård. Även om hon inte kunde rädda alla de andra tusentals hönorna, så kunde hon rädda några.

Efter att ha läst hennes inlägg om ekologiska ägg så kommer jag inte kunna använda argument som ”Jag är student o måste köpa de billigaste äggen”….. samvetet pallar inte längre. Nu får det bli ekologiska ägg för hela slanten.

Taggad ,

One thought on “Det där med samvetet & ekologiska ägg

  1. NeuroticKitten skriver:

    Ekologiska ägg för min del också. Trodde mitt samvete var rent eftersom jag köper ägg från frigående höns, som det så vackert heter. Efter Sjumilaklivs inlägg har jag ändrat mig. Totalt.

Kommentera

