Tankeloopar & nackspärr

Usch, nackspärren sätter prägel på den här dagen. Konstant värk i huvudet, nacken o ryggen. Stel som tusan. Vet inte vad det kan komma från… men antagligen är det en kombination av konstig sovställning, för lite sömn, stress o lite ångest. Igårkväll när jag skulle somna var min hjärna inte alls sugen på att sova o slappna av…. den gick igång på högvarv o fastnade i negativa tankeloopar. Hatar när det händer! Så där låg jag o var nästan gråtfärdig bara för att jag tänkte hur förfärligt allting är och kan bli för lilla mig i livet. Det är märkligt det där, det går i en jävla hastighet…. såg mig själv gå arbetslös hur länge som helst, bli tvungen att flytta ifrån min fina lägenhet, göra slut på alla mina sparpengar bara för att jag inte har nåt annat…. o så vidare. Tror jag slutade som tiggare till slut. Det var lite förfärligt. Eftersom den mer realistiska delen av mig förstår att det naturligtvis inte kommer gå så långt.

Men att inte veta när min chans kommer är sjukt stressande. Det värsta jag vet. Att inte ha makten själv. Usch.

I skolan idag pratade vi moms. Inte mums-mums tyvärr. Lite klurigt o mycket att komma ihåg. Så jag ska nog försöka sitta o vara en duktig student i eftermiddag o göra lite övningsuppgifter o sånt. Fattar inte att det är tenta på allt det här redan nästa måndag…. ångest Allan. Jaja.

Ska vila lite nu tror jag. Är helt slut i musklerna i ryggen som är helt uppsnurrade o nackspärriga. Hade behövt en snäll o mjuk massage.

Taggad , , , ,

Kommentera

