List-tjuv

Alla har gjort det. Flera gånger. Erkänn. Tjuvat en lista. Den här begagnade listan kommer närmast från sjumilakliv.
Kanske lär du dig nåt nytt. Det blir läxförhör nästa vecka.
– Smeknamn? -> Kakan. Ibland. Kling. Ibland.
– Låt just nu? -> Lily Allens “Fuck you”  såklart. Går på repeat.
– Beroende av? -> Mûsli, fil, blåbär = frukost. Och choklad.
– Vem behöver du mest just nu? -> Oj, svårt. Kan inte peka på någon speciell. Finns ju flera. Men gillar inte att vara beroende av andra. Blir lite stressad av det.
– Vad tror folk om dig? -> Att jag har koll. Ha!
– Vad får du oftast komplimanger för? -> Oftast? Vet inte. Men senast var när Sara sa att jag var piffig. Hm.
– Vad säger du för att imponera på någon? -> Att jag har hoppat bungy. Två gånger.
– Hur imponerar man på dig? -> Jag blir imponerad av människor som följer sitt hjärta. Men jag blir lite avis på sådana personer oxå.
– Vad står det i ditt senast inkomna SMS? -> “Har Zally 3-mat? Gick det bra igår?”
– Har du haft sex idag? -> Nej.
– Nästa mål i ditt liv? -> Att klara tentorna. Att få ett jobb.
– Hur svarar du i telefon? -> Med mitt namn. Eller något roligare när jag vet vem det är som ringer.
– Vem ringde du senast? -> En knäpp kompis.
– Vad sa den du senast pratade i telefon? -> Pratade om datorer med pappa.
– Antal sömntimmar inatt? -> 7-8
– Sov du ensam? -> Ja.
– Brukar du komma i tid? -> Ja. Om det inte är något som krånglar på vägen. Typ stopp i trafiken.
– När mår du som bäst ? -> När jag är i stallet.
– När blev du fotad senast? -> När jag var på kalas. Som Pippi.
– Hur känner du dig nu? -> Lite sömnig, seg o passivt stressad.
– Vanligaste färg på dina kläder? -> Får väl bli svart. Men blir en del grönt oxå. Och blått.
– Är du smart? -> Beror på. Emellanåt förvånar jag mig själv.
– Vad saknar du? -> Hångel, självförtroende o solbränna.
– Hade du en bra kväll igår? -> Ja, stallet o sen soffhäng.
– Favoritdryck på morgonen? -> Vatten. Senare kaffe.
– Är du blyg? -> Näe, skulle jag nog inte säga. Att vara blyg är tråkigt. Frustrerande.
– Tror du på kärlek vid första ögonkastet? -> Nope, sorry. Men man kan bli tänd. Intresserad.
– Vad skulle du gjort om du var kille för en dag? -> Flörtat med tjejer.
– Vem/vilka har betytt mest i ditt liv? -> 1) vännerna, 2) familjen. Ja, i den ordningen. Och en kvinna som heter Henrietta.
– Är du nöjd med ditt liv? -> Nja, sådär. Gör inte det jag vill, men vet heller inte riktigt vad jag vill. Men bor där jag vill iaf. Och mår väl okej.
– Är du bortskämd? -> Lite kanske.
Kommentera

