Trots allt…

… så lyckades jag sitta o göra uppgifter i övningsboken riktigt koncentrerat i nästan 4 timmar. Med pauser. Känner mig nöjd. Och förvånade mig själv med att faktiskt fatta det mesta. Enklare bokslut känns nästan lite underkontroll nu. Det är bara när det blir klurigheter med moms-grejer o räntor o årliga betlaningar som inte följer kalenderåret som det blir knepigt. Då fastnar jag. Men jag hoppas att det ska klarna allt eftersom. Sen har vi ju det där med alla andra små extragrejer o specialfix o ”när står så här så betyder det att man ska göra så här o då innebär det att det blir så här o så här men bara om det står så här där”. Typ så.Tjaffs.

Men grunden är klar:  (repeterar för mig själv)
– omföring
– intäkter till RR
– kostnader till RR
– Bokför resultat
– Tillgångar till BR
– Skulder o Eget kapital till BR

Så. Gå vidare.

Ikväll är jag alldeles godislös. Det är förjävligt. Fattar inte hur det gick till. Skandal. K a t a s t r o f. Det får blir en knäckemacka istället medan jag räknar ner till ett nytt Grey’s-avsnitt.

Taggad ,

Kommentera

