Det är nånting fishy…

Jag har tenta på måndag efm. Grundkunskaperna i kontering o bokslut, sammanlagt 6 föreläsningar á 3 timmar. Vi började förra torsdagen o har kört i ett rasande tempo. Men… grejen är, att jag inte är helt panikslagen. Allt sitter kanske inte stenhårt i hjärnan, men jag fattar det mesta.

I’m worried.

Läraren tjatar på oss att vi ska fråga mer hela tiden. Hetsar om att det vi har gått igenom på 6 tillfällen gör man på minst en hel termin, eller längre, i gymnasiet. Det låter på honom som om vi inte ska hänga med på allt och att det ska vara saker som är svårt.

Vad är det jag har missat? Varför har inte tentaångesten slagit till med full kraft än? Det är faktiskt bara 2 dagar till tenta. Hallå!? Snart får jag panik för att jag inte känner stressen o ångesten i magen. Om jag inte känner den så är det någonting som är fel, något som saknas. Jag får försöka jobba på i helgen och plugga ordentligt och hitta någonting jag absolut inte fattar. Så att jag kan känna mig trygg.

Jag menar – idag har jag ju gått igenom kontering av löner, prel.skatt o soc.avg. utan att tycka att det var något jättesvårt. Bara att lära sig utantill. Eller ja..nästan. Logiskt tänkande.

Jag är inte van vid sånt här.

Taggad , , ,

2 thoughts on “Det är nånting fishy…

  1. Hans skriver:

    Du har nog evolutionerat och klarat av matteångensten som University of Granada rapporterade om. 6 av 10 studenter lider av den! Kan säkert drabba bokförare också :-(
    alphagalileo.org/ViewItem.aspx?ItemId=56671&CultureCode=en

    Men när man reflekterar över sig själv som du gör kanske det motverkas?

    Jag tycker du verkar duktig. Tror inte så himla många studenter har det så lättare.

    Ser goda chanser till en 4 för dig:

    1. Du har startsträcka framför alla som festar lite för vilt :-)
    2. Även om du tycker att du gjort annat ibland märker man ju när man läser dig att du läst mycket.
    3. Du är trygg i att det går bra. Det är all kunskaps om talar till dig. Då går det nästan alltid bra.

    Och så bonus +++ Universiteten behöver genomströmning. Det är lite små svagt just nu -> Provet kommer inte bli himla svårt!!!!

    Det kommer gå strålande för dig.

Kommentera

