Resultatet av ett glas vin… eller två

Sitter med en nattmacka o ett glas mjöl brevid mig o funderar lite. Dels undrar jag när jag senast drack ett glas mjölk…. händer fan aldrig. Och sen sitter jag o gôttar mig efter två goda glas vin ikväll, ute på stan med trevligt sällskap. Vet inte om Du läser bloggen, hej i så fall, o tack för en trevlig kväll!

Iaf. Slog på daton när jag kom hem., för det var inte riktigt läge att lägga sig än… som vanligt. Bloggy var ju lika aktivt som det brukar vara på fredagskvällar… om inte mer. Slowmove drog igång en ordentlig tråd med sin postning ”Jag är socialt handikappad utanför webben. Gårdagen fick mig att inse min sårbarhet.”. Verkade som att det fanns ett uppdämt behov att få prata ut lite om det här. Om att antingen ha större delen av sitt sociala liv på webben, eller att känna att man har två personligheter… en på nätet o en utanför.
Det blev en intressant tråd måste jag ändå säga, nu 139 inlägg and still ticking, även om jag inte helt känner igen mig i ”situationen” – då jag kan vara något av ett socialt monster ibland som inte kan hålla käften alla gånger.

Lixom hey – jag har en jävla blogg för att kunna få ut allting jag tycker o tänker för att jag inte vet vem som skulle orka lyssna på all skit jag har i huvudet. Så visst – på så sätt har väl jag oxå lite av två personligheter. Det är ofta som jag snackar om saker på nätet som jag väldigt sällan eller aldrig tar upp med andra utanför. Sen har jag lärt mig att älska skrivandet. Det är befriande att formulera sig och få ut det man menar, utan att bli avbruten eller att någon tittar konstigt på en när man säger det.

Jag behöver ibland få ut tankarna i text av ren självbevarelsedrift. När jag skriver ner någonting så hör/ser jag hur det låter själv, hur dum eller smart den där tanken var. Jag kan se att ”-Herrejävlar, Karin… nu e du allt bra deppig” , och sedan försöka släppa den deppigheten, eller att jag är knasigt besatt av något som jag inte fattade från början. Eller att jag tror att jag tycker på ett visst sätt, men sedan kan se att jag var helt ute o cyklade.

Utvecklande. Skönt. Och lite meningslöst.
Men framförallt ä l s k a r jag responsen man får när jag uttrycker sina tankar i text, här på bloggen eller om man skriver en kort kommentar på Bloggy. Jag blir varm i maggropen varje gång någon har tagit sig tiden att skriva en kommentar eller respons av något slag. Det är fint.

Och nu ska nog jag o min rödvins-goa-hjärna gå o lägga oss.

Taggad , , ,

2 thoughts on “Resultatet av ett glas vin… eller två

  1. Danny T skriver:

    Låter gott.. vad var det för vin?

Kommentera

