En perfekt dag för att skolka

Jag började dagen helt grymt. Städade o fäjjade. Himla skönt. Planen var att först städa, sedan plugga en stund o sen åka till stallet. Det blev att jag städade längre än tänkt…. o åkte till stallet direkt sen. Skolk helt enkelt.
Men det funkar bara inte att sitta inne när termometern visade över 10 grader o solen gassade in genom fönsterna.

Så jag smet.

Zally var på glatt humör, men hade slagit sig lite på ögat o var lite svullen. Inget allvarligt, så jag red som vanligt. T-shirt premiär! Mina bleka stackars armar bländade i solskenet. Jösses va vit man är!

Sen blev det en stunds sollapande på bänken utmed stallväggen. Jag o katten chillade. När jag dör vill jag återfödas som stallkatt. Det är verkligen världens skönaste liv.

kattten

Taggad , ,

Kommentera

