Sånt som händer på lördagar

Sitter med morgonens första kaffe framför mig. Huvudet känns okej efter gårdagens oplanerade inflyttnings-kalas-men-ändå-inte. Jag skötte mig bra tycker jag. Två glas vin o en öl (ungefär) på hela kvällen. Trots att det var kortspel o drickartävling. Dessutom var jag som göteborgare minoritet och fick försöka hävda mig bland kalmaritiskan. Inte det lättaste.
När gänget drog till stan sen följde jag inte med ut, utan åkte hem istället.

När jag väl var på väg hem så hade jag tänkt att gå o möta upp en kompis  från förr som jag inte träffat på säkert ett halvår. Han var uppe på Sticky o jag var nere på Avenyn. Dåligt. När jag ringde, så svarade han inte. Och sen när jag skickade sms o gnällde över att han inte svarade så sa han att jag inte hade ringt! Tröttsamt.
Så det blev lite tjafs. Och sen tog jag spårvagnen hem. Utan att ha träffats. Haha. Så kan det gå.

När jag väl ramlat ner i sängen o precis somnat, ringer telefonen. Såklart. Då var det min ”vän” igen… som nu oxå var på väg att dra sig hemåt o såklart tyckte att jag skulle möta upp honom. När jag påpekade den lilla detaljen att jag låg nerbäddad o faktiskt sov, så sa han bara att jag skulle ta på mig igen o komma o möta honom. För jag ville väl träffa honom!? Suck. Ibland är tröga killar så jävla jobbigt. Tjat, tjat, tjat…. Och inte en enda gång nämnde han att om vi skulle ses, så kunde han ta en taxi hem till mig. Idiot. Även om det nu kanske inte hade varit aktuellt ändå… men ja.
Jag blev sur o han blev grinig. Jag la klickade bort honom o somnade om. Töntkille.
Varför svarade jag ens? …. kan man undra.

Men som sagt, huvudet känns okej, så det ska nog gå att plugga idag. Ska hem till mamma i efm, träffa syrran, svågern o äta mammas goda mat. Blir en fin söndag. Lagom. Idag, när molnen ligger som ett täcke över stan, så är jag rätt nöjd med att jag skolkade o var ute i solskenet igår ;)

Det e fan tenta imorgon. Hets.

Taggad , , ,

Kommentera

