När man har gjort en tenta

Då har man oftast en rätt skön känsla i kroppen Oavsett hur man tror att det gick. För grejen är att man kan ta det lugnt ett tag, eller i mitt fall iaf en kväll, då man inte behöver ha dåligt samvete för att man inte pluggar o gör det man ska.
Den här tentan tror jag faktiskt gick vägen, så då känns det ju ännu lite bättre. Men det var ruggigt nära att jag kastade in handduken ett tag där… haha… sista uppgiften var bokslut. Och först satt jag o knasade mig med ränte-siffrorna. Ej betalda ränteskulder och räntekostnader…. satan va fel jag räknade där ett tag! Sedan, när jag väl fick ordning på det, eller trodde att jag fick ordning på det, o fick ut resultatet så stämde ju inte balansräkningen sen. Tjena.
Slet mitt hår lite.
Suddade.
Räknade om.
Suddade.
Ungefär här började majoriteten av folket i salen bli klara. Eftersom det faktiskt inte var en jättesvår tenta. Det var bara jag som klantade till det för mig.
Räknade om.
Räknade lite till….. kliade mig i huvudet.
Tryckte på enter på miniräknare – och – tadaa! Balansräkningen gick ihop. Tack för det. Jag var så trött på eländet att jag nästan inte hann skriva dit siffrorna innan kroppen var på väg mot inlämningen, haha!

Och när man har klarat en tenta, som jag ju tror att jag har, så får man köpa skor. Visste ni det? Och så får man äta en glass i solskenet oxå.
Skorna hittade jag på Din Sko, vet inte när jag handlade skor där senast. Men det var kärlek vid första ögonkastet och de är grymt snygga på. Behövde faktiskt ett par nya kalasskor… har ju nästan slitit ut ett par av mina andra. Faktiskt.

dsc00699

Taggad , , ,

Kommentera

