En offlinedag

Idag har hjärnan fått jobba. Eller kanske öronen mest… egentligen. 8 timmars föreläsning/lektion, fan va segt det kan vara. Speciellt när det handlar om årsredovisning. Och bokslut. Och skatter. Och redovisningslagar. Skrattade så att jag ramlade av stolen. Eller… ja. *hrm*

Har insett att jag nog måste lägga en del pengar på kurslitteratur oxå. Det funkar tyvärr inte att bara försöka hänga med på lektionerna i den här kursen. Eller att låna kursböckerna från bibblan, får ju bara ha dem 2-3 veckor typ. Så… jag har kört en scanning av blocket.se o hittade ett par stycken. Bara att hålla tummarna. Kanske kan spara någon hundralapp iaf. Känns som om vi har hoppat upp ett snäpp i svårighetsgrad nu. Blev ju inte bättre när en av lärarna (som var en ny bekantskap o verkar vara en otrolig siffernörd som är rätt nöjd med sig själv o sina prestationer hittills i livet) sa att han tyckte lite synd om oss som var tvungna att lära oss allt det här på 5 veckor. Det är lättare när man läser kursen på halvfart. No shit, Sherlock. Men jaja…. alla andra har ju klarat det innan mig, så det e klart att det här ska gå att genomföra. Det är mitt motto numera – om andra har klarat det så klarar jag det.

Efter skolan släpade jag mig iväg till stallet. Som tur var så kändes Zally lätt o frammåt, så ridningen blev en väldigt njutbar stund. Det mesta flöt på bra o hon lyssnade o jobbade. Men det var nåt skumt med vänstergaloppen… kändes som om det ”tog emot” någonstans i bogen eller ryggen. Men jag kanske inbillade mig… eller så var hon bara lite öm. Zally hade tydligen snubblat ordentligt igår i skogen. Den lilla damen har väldigt svårt att hålla reda på sina stoooora hovar ibland. För dom är nämligen väldigt stora. Lite dasslock sådär.

Nä… nu ska jag ränsa RSS:en innan jag bäddar ner mig. Märks att jag inte har kollat den på hela dagen… om man säger så. Tjock som tusan.

Taggad , , ,

Kommentera

