Avskrivningar & mer macfunderingar.

Det blev en rätt jobbig föreläsning idag oxå. Avskrivning, enligt plan och över plan. Hängde inte riktigt med på vad det egentligen var till för. Men jag antar att har att göra med att få ner resultatet… typ. Det verkar vara det allting går ut på. Många siffror var det iaf… o många inblandade konton. Men det är ju så det alltid känns i början, det sätter sig nog sen.
Ska försöka vara duktig o göra övningsuppgifter i helgen.

På väg hem träffade jag på Åsa, med magen i vädret. Tydligen har det lilla krypet börjat sparka o ha sig nu…  det e coolt. Känns fortfarande lite overkligt att hon ska bli mamma. En liten människa som liknar Åsa.

Det närmaste jag kommer att skaffa barn är väl att skaffa ny dator. Dålig jämförelse, jag vet… men iaf. Jakten fortsätter. Jag trodde att jag hade bestämt mig. Men nä, jag har nog ändrat mig igen. Var inne på Macforum o klämde på de fina små maskinerna. Pratade med en trevlig tjej som hade tatuerade armar. Hon pratade samma språk som mig kändes det som, vilket alltid är skönt när man pratar datorer… hatar att behöva känna mig dum o fnittra korkat när säljaren pratar om något jag inte fattar.

Får tänka över det ekonomiska lite nu i helgen. Det är mest där jag tvekar… det är rätt mycket pengar. Mamma o pappa tycker att det är för mycket. Som vanligt. Själv vet jag inte riktigt. Vad väger man in i priset lixom? Mer än bara det rent materiella – som att jag kommer få en snabbare o trevligare dator att jobba med. Jag vet inte riktigt hur jag ska värdera plus o minus. Det är så mycket jag inte vet här i världen.

Jaja… vi får se. Lär väl ligga här på soffan o grubbla lite ikväll. Tyvärr är det ju inte Grey’s pga den satansjävlaskithockeyn. Inte så nöjd med det.

Taggad , ,

3 thoughts on “Avskrivningar & mer macfunderingar.

  1. Sjumilakliv skriver:

    Alltså, såhär äre: När det gäller datorer är det aldrig för mycket pengar. Det är ALLTID värt det. Lovar.

  2. carma skriver:

    Det där med avskrivningar kan jag förklara för dig, mycket roligare än att plugga mitt eget :)

Kommentera

