Torsdagsmixen – nuffror & Zally

Kom äntligen hem nu. Fattar inte hur det kunde bli så sent i stallet… måste ha suttit på hästryggen längre än vad jag trodde. Men det var så skönt väder så jag kunde inte låta bli att ta en sväng i skogen efter lite uppvärmning på banan.

Dagens lektion i avskrivningar enligt plan o över plan var en ganska munter tillställning. Tror bestämt att läraren, Märta med lockigt grått hår o glasögonen på näsan, var på gott humör. Hon har riiiiktigt torr humor o är underbart rolig när hon får till det, o idag var det nästan som en stå-upp-föreställning. Hon levererade hela tiden, haha… vi började undra om hon hade smakat på påsk-snapsen till lunch eller nåt. För hon var lite förvirrad emellanåt oxå.

Det är fortfarande en del förståelse som saknas för mig… det tekniska, vilka konton o hur man kopplar ihop dem kan man ju lära sig utantill. Så jag hoppas att jag vaknar på rätt håll imorgon o känner för att ta tag i pluggandet. Jag måste försöka tänka att om jag jobbar på riktigt duktigt imorgon så kan jag unna mig lite påskledigt i solen senare. Måste få mig själv att förstå det.

Fångade den här vyn på bild när jag satt på Zallys rygg idag. Det var helt oslagbart. Allting var tyst förutom alla vårtokiga pippifåglar som kvittrade överallt. Sjön låg helt stilla. Och vi var helt ensamma. Riktigt skön kontrast till den instängda lektionssalen fullproppad med trötta studenter o jobbiga  siffror o nuffror.

Nu ska jag äta mat som inte finns o godis jag inte har. Blir ju en mysig kväll… *hungrig*

zally-o-sjon

Taggad , , , ,

Kommentera

