Påsktråk & Moneybrother-spelning (?)

Har en ganska vanlig Långfredag. Man ska ju ha lite tråkigt. Och det har jag, emellanåt. Ägnande förmiddag till plock o fix, hade ju hela lägenheten full med torkad tvätt. När det blev lunchtid kom ag fram till att jag verkligen inte har någon vettig mat hemma, ingenting som är gott tillsammans iaf. Men – jag hittade 3 ägg o mjölken som fanns kvar var fullt användbar, så jag slängde ihop en pannkakssmet. Tänk om Anna Skipper hade sett mig…

Igår läste jag i tidningen att min stora kärlek, Moneybrother, ska spela på Sticky Fingers i nästa vecka. På onsdag, av alla dagar. Hade varit väldigt roligt att se honom igen o framförallt få höra hans nya musik. Skivan är ju på gång ( släpps ju på onsdag den 15:e oxå ser jag nu) . Så det blir säkert en riktigt skön kväll – måste se till att få med mig folk dit. Iaf någon. Moneybrother är alltid ett säkert kort när det gäller livekonserter. Han är grym! Och jag blir alltid lika förälskad i honom, om o om igen. Sen kan man ju tycka att det är lite synd att det är just Sticky av alla ställen… hm. Inte riktigt min kopp te alla gånger. Ibland går det, ibland går det inte alls.

Men det är lika bra att sparka igång konsertsäsongen ordentligt o spontant. Nån som är sugen på att hänga på?

Taggad , , , ,

One thought on “Påsktråk & Moneybrother-spelning (?)

  1. Sjumilakliv skriver:

    JAG! Fast jag bor ju lite långt bort… tyvärr :/

Kommentera

