En annannananandag: Kubb i Slottskogen & ridlektion

Jag är allt lite kass på att blogga…Vet inte riktigt vad det beror på. Har inte riktigt något behov. Antar att jag kanske funkar som konstnärerna o andra skapare – man måste känna lite ångest o ha det lite jävligt för att kunna få fram något riktigt bra. Hehe… så jag kanske mår lite för bra just nu helt enkelt.

Jaja… Helgen har ju varit underbar! Massa tid i stallet, o mysiga stunder med vännerna. Inget plugg så långt ögat nåt. Kanske inte lika bra egentligen…. o jag har väl ungefär världens störta dåliga samvete för det. Men äsch. Jag får hoppas att jag har så pass mycket talang att jag kan ta igen det senare.

Jag red lektion på Zally idag. Vi har hittat en ny instruktör som är riktigt bra och idag gjorde vi slag i saken o red för henne. Camilla, som hon heter, kom med bra feedback o fick mig att koammihåg mina olater o jag fick väldigt bra tips när det gällde Zally, o hennes lata bakben. Så jag hoppas att jag ska ha mölighet att rida för henne snart igen, om 2 veckor eller så. Det ger ju mest om man kan hålla igång det lite regelbundet. Det känns verkligen som att man behöver lite inspiration o variation i vardagen nu. Det var så himla roligt!

Nu i efm blev det ännu en säsongspremiär, många sådana den här helgen. Det var dags för kubb. I mitt kompisgäng har kubben alltid varit lite speciell o vi spelar gärna tjejerna mot killarna. Det blir lite mer prestige då. Men som sagt… idag var det lite rostigt o man blev lite kall om händerna… så dagens omgång slutade 5-0 till killarna. Även om det lika gärna kunde slutat 3-2 till oss tjejer. För vi hade bara en jävla otur med den där satans skit-kungen. Så visst… man kan säga att matchen slutade 5-0. Men att det mentalt blev 2-3.

Faktiskt.

Nu ska jag diska.

Satans jävla skit-kung

Satans jävla skit-kung

Taggad , , ,

2 thoughts on “En annannananandag: Kubb i Slottskogen & ridlektion

  1. Danny T skriver:

    Ha ha ha ha ha… 5-0! Ja jäkla vilken otur :)

Kommentera

