Kvart i läggdags-tankar.

Jag sitter o funderar på stort o smått. Det är söndagkväll o jag har lite tillhörande ångest. Därför känner jag att jag måste skriva lite innan jag gå o lägger mig.

Gjorde slut på för mycket pengar i helgen. Såklart. Sånt som händer. Men det är dåligt.Och jag hade hoppats att jag kunde säga nej… men det ordet verkar inte fungerat igår.

Jag är en liten lat människa som inte kan ta tag i viktiga saker som är skitjobbiga att ta tag i. Istället gör jag enklare saker. Som att skura diskbänken, plocka undan vinterkläder, bakar en kladdkaka. När jag borde göra riktiga saker. Men när det är söndag har jag svårt att fokusera på såna saker. Jag vill ockupera hjärnan med annat, så att jag slipper tänka. Satt ute i solen en stund tidigare…. invirad i en filt eftersom det blåste kallt, och med musik i öronen tillräckligt högt för att jag inte skulle höra mina egna tankar. Det var skönt o jag fick fräknar. Men sen när jag kom in igen så hade jag fortfarande allt det jobbiga kvar att göra…

Fick en uppgift förut oxå – vilken är den bästa låten genom tiderna, alla kategier? Tjena. Det är riktigt svårt. Jag försöker tänka lite så här ”Vilket låt skulle jag kunna lyssna på resten av livet om jag vara fick lyssna på en enda låt?” Men jag vet inte om jag är rätt ute där. Vi får se. Det här är inget jag löser så här på några sekunder iaf. Hur ska jag kunna välja? En Håkan-låt? Winnerbäck? Kent? Eller något nyare som Duffy eller Coldplay? Får klura vidare.Vilken låt är jag? En charmigt glad o lite  skev Maia Hirasawa-låt?

Imorgon är det skola hela dagen för mig del eftersom jag skolkade lite i fredags, till förmån för en skön eftermiddag i stallet. Så det är bara att bita ihop… sätta hjärnan på ekonomi-mode o hoppas på det bästa… kanske dödade jag inte just de hjärncellerna i dimman igår.

Nu ska jag läsa tills jag somnar. Och låta bli att fundera, utan istället tänka på att jag fick komplimanger för mina lovely legs igår.

Taggad ,

Kommentera

