Hårt slit & en knuff i rätt riktning

Det har varit en väldigt fylld dag idag. Stångades rätt ordentligt med gruppuppgiften hela dagen tillsammans med gruppen, som var lite varierande fokuserad… men vi kämpade på. Och i slutet när bara jag o en tjej till satt kvar så hittade vi bortglömda informationspapper som löste flera av våra problem. Tack för det… suck. Jag blir helt matt på sånt. Här har vi suttit o slitit vårt hår över knasiga grejer o så hade vi svaren hela tiden. Jaja. Imorgon fortsätter vi, har typ dödstråkiga grejer kvar att göra. Vi snackar s a n s l ö s t tråkiga. ”Mata-in-siffror-o-bokstäver-i-bokförings-system-tråkiga”.

När jag kom hem idag visste jag vad jag var tvungen att göra – antingen läsa en tråkig pluggig bok, eller – fixa med min cv som är under omkonstruktion. Efter lite pepp på Bloggy blev det inget plugg, utan bara cv. Snälla, fina Sjumilakliv hjälpte mig och gav helt grym feedback! Tack! Jag måste säga att hon faktiskt gav mig lite energi o ork för att ta tag i det här nu igen… inte bara slö-söka jobb. Jag kanske kan klättra upp ur den här självförtroendedippen ändå o börja tro att jag faktiskt kan klara av ett o annat. Mycket beror nog på att jag går runt o tvivlar på mig själv o blåser upp en egen liten bubbla med bara den typen av tankar runt mig…. o släpper inte riktigt in de där andra, peppiga o fiffiga tankarna som får mig att vakna till. Det är väldigt lätt gjort… att fastna i bubblan. Man gör det emellanåt med lite allt möjligt. Typ träning, plugget, matlagning, bloggar… självförtroende, relationer.
Iaf gör jag det… jag är beroende av tankar som ”krockar” med mina tankar o får dem att gå i andra riktningar. Jag glömmer bara bort det ibland.

Utan ”krockar” så går jag runt i cirklar. Det är därför jag kan verka vara sjukt snurrig eller bara tom vissa dagar. Det är då någon gärna kan kliva in och ställa sig i vägen.

Taggad , , , , ,

One thought on “Hårt slit & en knuff i rätt riktning

  1. Sjumilakliv skriver:

    Hehe, klart jag hjälper till! Å du, jag vill se nästa version av CV’t också… sen tar vi tag i det personliga brevet :)

Kommentera

