Plugg, plugg, plugg…. & Zally.

Det har varit en fullmatad dag igen. Lärde mig hur man gör en kassaflödesanalys mellan 9 å 12 idag. Efter lunch körde vi igång med bokföringsupggiften. Och om jag får säga det själv så är jag väldigt nöjd med oss. Jessica, Anwar o jag är en bra kombination. Jag får systemet att funka, Anwar är noggrann med siffrorna även om hon skriver som en kratta, haha, o Jessica… ja… hm.. hon typ tyder Anwars handstil. Imorgon ska vi nog gå in på lite svårare delar så jag hoppas att vår fina start gör att det kommer gå bra.

Sen var det ju raka vägen till stallet, men med lite hjälp från pappa som ställde upp att skjutsa – annars hade jag blivit så himla sen. Då hade Zally känt sig lite bortglömd tror jag… Lilla hjärtat. Hon är verkligen min baby numera. Hur ska det gå om jag ”blir med pojkvän” nån gång i framtiden? Zally går ju typ först i alla lägen.. haha… Hm. Kommer bli en del prioriteringsövningar antar jag. Anyway… den dagen – den sorgen (?)
Idag red vi lite cavaletti, hon var inte så himla med på noterna i början men i slutet blev hon fin o mjuk i kroppen. Fy tusan vad sanden dammade! Kändes som om jag rullat i en sandlåda när jag hoppade av.

Imorgon väntar ännu en lång dag i skolan. Om inte bokföringen o bokslutet vore nog för hjärnan så ska jag gå på en liten ”friska-upp-matte-c-minnet-lektion”. Det behövs inför nästa kurs… Och det känns iofs lite halvkul. Hm. Ska bli intressant o se hur mycket som sitter kvar i. Kan bli en lång eftermiddag imorgon… vi får se.

Nu ska jag inte göra något mer idag… nu blir det natten.

oj… glömde ju nästan. – Fick VG på första redovisnings-tentan. 1 down – 1 to go. Men det var nog första gången jag fick 9.75 av 10 på en tenta. Haha… hur får man 9.75 lixom!? Det lilla 0.25-poängsfelet berodde på ett slarvfel i avläsningen av balansräkningen…. Lite annorlunda värdering, vet inte om jag har haft 0.25 fel förut.

Jaja… sängen var det ja…

Taggad , , , ,

Kommentera

