Dan-före-dan-känslor.

Jag har tagit en riktigt slapp morgon. Jag låg i sängen tidigare och kunde inte komma på varför jag skulle gå upp och börja leva den här dagen. Det enda jag har framför mig är den där jävla tentan. Men på något sätt kom jag ur sängen… o hamnade i soffan framför tvn istället.
Tänkte att några timmar hit eller dit spelar ingen roll, tentaplugget går ingenstans… alla böckerna ligger uppslagna på köksbordet. Varje gång jag går in i köket så undviker jag att titta på dem. Det är nästan så att jag backar in i köket… nästan.

Men jag ska ta tag i det. Strax. Måste gå igenom gamla tentor. Och jag har ingen bra känsla i magen inför imorgon. Verkligen inte. Jag är verkligen inte on top of things. Det är för mycket känns det som. I en sån här kurs går det inte att bara ”ha ett hum”, man måste veta… annars räknar man ju helt fel. Och jag har skitsvårt att komma ihåg allting, även om jag fattar grejerna… så glömmer jag bort vilka siffror man använder och vilka konton man skriver in dem på för att få fram en viss grej… Men jag ska såklart försöka och hoppas på att jag kan göra tentan good enough, o klara mig.

Vänner… jag tror faktiskt VG-tiden är över. Det var en rolig tid. Time to move on o leva lite mer Godkänt.

Taggad , ,

3 thoughts on “Dan-före-dan-känslor.

  1. fhinn skriver:

    Jag Vet precis hur du känner dig.. Det finns så mycket viktiga saker som kan göras istället. Och lägenheten är aldrig i så bra skick som dagarna innan tenta, eller en tråkig inlämning..

  2. Neurotic Kitten skriver:

    Lycka till på tentan! Man behöver inte ha vg på allt. Det är normalt att ha en dipp då och då under studierna.

  3. sv: Ska fundera på det… är som du säger väldigt rädd om mina bilder men kanske kan välja ut ett par som får användas så att säga…

Kommentera

