Regn-hets & ekonomiskt nörderi

Vaknade till ett regnigt Gbg o insåg att jag inte var så sugen på att cykla till skolan. Orka bråka med regnkläder – njaa. Så det blev till att åka vagn istället. Och i den här stan tänker alla likadant – regnar det tar man vagnen istället för att gå/cykla, alltså blir det väldigt mycket mer folk. Trångt o mysigt. Jag vagn-hoppade mig hela vägen fram till skolan, en väg jag annars brukar gå…. (vagn-hoppning= typ åka en hållplats med 10:an o sen springa till 11:an, åka en hållplats.. osv). Trångt som fan var det iaf…. som det alltid är en regning morgon.

Ny lärare idag. Conny.
Det finns alltså lärare som heter Conny! Fast den här killen kändes mest som en industriekonomi-nörd-doktorand som inte var riktigt torr bakom öronen… o så pratade han skitfort och stajlade med nördiga ekonomi-skämt. Han var lite all-over-the-place… Men vi kom igenom 4 kapitel och jag lärde mig mängder av nya uttryck och fina formler. Pratade kostnadskalkylering, finansiella mått och likviditetsstyrning.

Så…. nu ska jag äta lunch o sen blir det nog faktiskt plugg resten av eftermiddagen. Måste träna på tyngdpunktsmodellen, täckningsbidrag, WACC, NPV och kassans kretsloppstid. Belöningen blir Grey’s ikväll.

Humöret är nog lite bättre idag. Den post-traumatiska-tenta-tröttheten har nog börjar släppa lite.

Taggad , ,

Kommentera

