Watchmen

Watchmen+Malin+Akerman+Patrick+WilsonVar på bio igår o såg Watchmen. En film jag velat se ända sen jag såg trailern första gången. Men… oj, så jag bedrog mig. Filmen var inte alls som jag föreställt mig. Jag hade ju iofs ingen aning om någonting egentligen eftersom jag inte läst serien, men man har ju sett en del film i den här genren så ja… jag hade en bild i huvudet. Det krockade rätt ordentligt kan man säga.

För det första var den ju otroligt lång, och man kunde lätt kapat ner en hel del på den. Introt med allt var, när o hur runt hjältarna var väääldigt långt. Och det tar lite tid innan man riktigt är med på vad filmen faktiskt ska handla om… Figurerna är bra gjorda, o miljöerna känns genomarbetade. Även om supersmalsnygga Malin Åkerman, med sitt svepande lååånga hår, struttar runt i kläder som hon lika gärna kunde struttat runt i på Manhattan idag. Det är väldigt mycket våld o död o hjältar som blir bittra o gamla… eller bara konstiga.

Men det som får mig att tappa fokus helt är nog när Silk Spectre (Åkerman) o Night Owl (Wilson)  ska ha sex och går helt bananas i hjältarnas flygande maskin. Vi snackar inte vackert, mjukt filmsex…. vi snackar lårhöga svarta stilettostövlar – porrposer – o pumpande rumpor. Vad fan hände där lixom!? Jag kunde inte annat än att skratta åt det. Det var en väldigt märklig scen.

watchmen1Andra halvan av filmen är väl trots allt en ganska vanlig superhjältefilm med slagsmål där 2 slår ner 20, och lite blod o splatter och mosade människor… Möjligtvis är den något med eftertänksam i slutet där the bad guy kanske inte är helt bad ändå.

Så… den var väl okej. Men inte en film jag kommer vilja se igen. Kommer bara associera Watchmen med blåa snoppar (Dr Manhattan är blå o naken typ hela filmen) och latexkläder. Dessutom är ”Grey’s Anatomy-Denny” superskurkig i filmen… väldigt märkligt i mitt huvud.

Taggad

One thought on “Watchmen

  1. Johan Wigmo skriver:

    Får den inga chokladrutor?

Kommentera

