Jag vill inte!

… det verkar inte bättre än att jag måste sitta med matteböckerna hela eftermiddagen. Jävla skit. Verkligen. Men det är bara att nöta, nöta, nöta… suck.

Annars då? Imorse blev jag alldeles glad när jag tittade ut o såg att det inte regnade och därför var cykelväder! Trevligt. Så jag hoppade upp på sadeln och trampade iväg till skolan. Självaste Björn var läraren för dagen och han gick igenom grunderna i linjär programmering. Inte jättekul. Och tyvärr ska vi göra en rätt stor labb på det… så jag kan lixom inte komma undan, måste lära mig. Optimera mera. Det är ju det allting går ut på i den här kursen.

När ag skulle cykla hem så var det inte riktigt lika trevligt cykelväder… regnmolnen hängde tunga. Det började droppa… o sen slutade det. Nästan hemma ( skulle bara smita in i affären o köpa lite välbehövlig choklad) så öppnade sig himlen! Hagel och ösregn omvartannat! Jösses! Mitt chokladberoende räddade mig helt enkelt från störtskuren, o jag kunde sedan fortsätta hemmåt… torr.

Men åååå…. jag vill inte plugga matte. Hillvitti.

Taggad , ,

Kommentera

