Moderaterna… eller nääe…

Igår stod det massa människor utanför Handels o delade ut flyers och information om Eu-valet. Moderaterna delade ut en liten ”frukostpåse” med ett äpple o en tepåse i. Generöst… haha… o konstiga frukostvanor om du frågar mig. Man kom iaf inte undan utan fick en hel hög med papper o broschyrer med sig in. Alltihop åkte såklart rakt ner i väskan… orka läsa lixom.

Imorse när jag rensade ut lite papper o bös ur väskan läste jag, för skoj skull, lite på några av broschyrerna. Moderaternas kandidater med glada ansikten o tydligt uppstoplade frågor. På ett annat papper fanns MUF-loggan o massa text och en lång lista med årtal som visade hur de ställt sig i olika frågor genom åren… jag ögnade snabbt igenom dem o hittade saker som ” Nej till kvinnlig rösträtt (1919)”, ”Nej till avskaffandet av dödstraff (1921)”, ”Nej till fri sjukvård (1953)”, ”Nej till fri abort (1973)” och ”Ja till sänkt a-kassa (2006)”

…. någonstans här började jag ana oråd. Det här kändes inte som något som MUF skulle vila stoltsera med som reklam.

Slutklämmen längst ner på A4-sidan är ”Vi behöver ert stöd för att fortsätta montera ner väldfärden i Sverige!”

Hm. Kliar mig i huvudet och letar annan avsändare för meddelandet på pappret…. o mycket riktigt: Allra längst ner i kursiv stil står det Revolutionära Fronten, revfront.org.

Sedärja. Klurigt! Lite udda om du frågar mig. Undra om Moderaterna var nöjda med det?

Taggad ,

One thought on “Moderaterna… eller nääe…

  1. Linda skriver:

    yes, äntligen någon som med humor kan slå de äckliga små moderatjävlarna på fingrarna!

Kommentera

