En sån där start man inte vill ha

Bestämmer mig för att ta spårvagnen till skolan eftersom det hänger regn i luften. Orkar inte hålla på med regnkläder o cykel. Sitter i godan ro o läser metro på vagnen… Kommer till Elisedal, strax innan Liseberg nr vagnen stannar. Strömavbrott. Det är väldigt dåligt för spårvagnarna, eftersom de går på el. Efter 5 min inser jag att näe… det här kommer bli en sen ankomst till skolan. Hoppar av o börjar gå mot Korsvägen istället. Lämmeltåg – alla vagnar släpper av sina pasagerare eftersom det är strömlöst överallt, det står vagnar huller om buller hela vägen till Korsvägen, för att inte tala om själva Korset lixom.. Jösses. För mycket folk på för liten yta!!

När jag väl tar mig till Valand så ser jag en 2:a, som ju ska stanna precis utanför skolan – springer o hinner med den! Yes!… tänker jag. Bara för att en stund senare inse att den inte går den vanliga vägen utan svänger av vid Vasaplatsen o upp mot Kapellplatsen istället för Vasa-Viktoria. Men SUCK!! Får hoppa av o åka tillbaka en bit o sedan gå sista biten till skolan. Ankommer typ 20 min för sent… o möts av: -Lektonen har inte börjat än. Salen är upptagen av andra och hela klassen står utanför o vet inte vad som händer.

Det visar sig vara en inställd föreläsning, utan att någon har fått reda på det. Dags för SUCK no. 2. Just bring it on… Efter lite allmän förvirring verkar det som om vi ska ha den här föreläsningen imorgon eftermiddag nu istället. Tack för det. Vad är väl roligare än att ha en föreläsning om kvalitet o statistik en fredagseftermiddag? Det ääär ju så roligt.

Tröstar mig med att ta en latte på Espresso House o läser faktiskt kapitlet som var tänkt för dagens lektion. Väldigt duktigt av mig. Men nu sitter jag hemma, o ska snart äta lite lunch. Därefter blir det stallet, o sen hem till syrran för en lite mac-kurs. Hon o hennes man kan en del mac… dom är lixom macifierade på riktigt. Tror dom har 3 stycken hemma, var sinn stor o en bärbar. Så, det känns väl som att det är ett bra ställe att hänga på när man är nybörjare =)

Hoppas att resten av dagen flyter på lite bättre… finns ju alltid en risk när det är lokaltrafik inblandat. Partille-bussarna är inte kända för sin pålitlighet. Men vi säger ”Hej Mac!” igen, ler o ser glada ut, så ska det nog gå bra.

Taggad , , ,

One thought on “En sån där start man inte vill ha

  1. Danny T skriver:

    Ha ha ha.. vilken dag!
    Jag är lite kluven gällande Mac… det närmaste Mac jag kommit är väl en Big Mac! :)

Kommentera

