Inte en vanlig skata…

ParrotNär jag var nästan hemma från min promenad och gick förbi ett av husen på parallellgatan, med musik i öronen får jag helt plötsligt syn på en STOR fågel som kommer flygande rakt emot mig i skyn…. o det är INTE en skata. Det är en stooor gul o blå ara!!! Hallå eller! Jag blev alldels till mig o tjooade rätt ut! Det visade sig att papegojan bara ”var ute på en liten tur” och landade snällt hos husse o matte igen som stod uppe på en balkong. Jösses!

Okej att man har sett väldigt finurliga o smarta papegojor…. men jag har nog inte sett någon ”flygdresserad” förut. Och framför allt inte ”ute i det fria”. De papegojor som brukar sitta ute på en pinne o lufta sig lite brukar väl vara vingklippta, eller?

Det var iofs roligt att se att det går att dressera dem även när det gäller flygningen, men OJ vad förvånad jag blev… haha, o de uppe på balkongen bara skrattade åt mig…

Taggad ,

Kommentera

